من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

مقدمه
اعتبار مشاوره مالیات ورودی به مکانیزم مطالبه کاهش مالیات پرداخت شده از ورودی های یک مشاغل یا حرفه اشاره دارد. در هند ، بر اساس قانون مالیات کالاها و خدمات (GST) ، یک شرکت تجاری می تواند ضمن محاسبه مالیات تولید کالاهای فروخته شده یا خدمات ارائه شده ، اعتبار مالیات ورودی را مطالبه کند. خالص بدهی مالیاتی باید طبق مقررات قانون GST پرداخت شود.

درک اعتبار مالیات ورودی
مفاد اعتبار مالیات ورودی تأثیر ناگهانی مالیات را از بین می برد ، بنابراین قیمت کلی کالاها و خدمات را به مصرف کنندگان نهایی کاهش می دهد. اعتبار مالیات ورودی در GST موجود برای کلیه ورودی ها ، مواد مصرفی ، مواد اولیه ، کالاهای نیمه تمام و سایر کالاها یا خدمات واجد شرایط موجود است.

اعتبار بدهی GST را در بازدهی که ممکن است کالا یا خدمات باشد خنثی می کند. به عنوان مثال ، یک مشاغل تجاری مواد خام را برای 1 لارس خریداری می کند و 12000 روپیه GST می پردازد و خدمات مهندس مکانیک را با هزینه 2 لور استخدام می کند و 36000 روپیه را هم می پردازد. اعتبار GST ورودی واجد شرایط تجمعی 48000 روپیه است. این شرکت یک دستگاه سفارشی را به قیمت 5 لوره تولید و به فروش می رساند و مستلزم پرداخت یک خروجی GST قابل پرداخت 90،000 روپیه است.

در مثال ، ضمن تخلیه تعهد GST خروجی 90،000 روپیه ای ، نگرانی می تواند اعتبار ورودی GST 48000 روپیه ای را که قبلاً روی ورودی پرداخت شده است ، مطالبه کند. بدهی خروجی باید در یا قبل از تشکیل بازده GST پرداخت شود. مسئولیت باید از طریق مجله الکترونیکی تخلیه شود. خالص بدهی قابل پرداخت 42000 روپیه خواهد بود.

با این حال ، در مثال فوق ، ضمن صدور صورتحساب به مشتری ، مشاغل تجاری باید اسکناس 5 روپیه ای جمع کرده و GST 90،000 روپیه ای جمع آوری کنند. بنابراین ، ارزش کل فاکتور 5،90،000،000 روپیه خواهد بود. اعتبار مالیات ورودی بخشی از محاسبه فاکتور نیست یا در زمان افزایش فاکتور کاهش نمی یابد.
https://soundcloud.com/user-117529784
https://cleartax.in/g/terms/input-tax-credit
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.