من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

ورق های روکش دار و جامد
ورق فولاد ممکن است پوشش داده شده یا بدون پوشش (جامد) باشد. ورقهای روکش دار که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند ، ورق گالوانیزه و قلع هستند. فولاد ضد زنگ معمولاً از ورق جامد استفاده می شود.
ورقهای ساده به دلیل حساسیت در برابر زنگ زدگی و خوردگی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. ورقهای غیر آهنی که بعداً در مورد آنها بحث خواهیم کرد ، به عنوان ورقهای جامد طبقه بندی می شوند. ورق سیاه  کارآموز باید یاد بگیرد که ورق های جامد و روکش دار را از طریق دید و با مارک ها و مشخصات سازنده شناسایی کند تا اطمینان حاصل کند که از مواد صحیح کار استفاده می کند. به عنوان مثال ، پوشش های موجود در ورق های گالوانیزه و صفحه قلع برای مقاومت در برابر خوردگی هستند. اگر از این فلزات در کاری استفاده شود که به درزهای جوشکاری شده احتیاج داشته باشد ، این محصول از پوشش محافظ می سوزد. از طرف دیگر ، فولاد ضد زنگ ممکن است با خیال راحت جوش داده شود زیرا در برابر خوردگی مقاوم است و هیچ پوششی ندارد.


ورق گالوانیزه
این یک ورق استیل است که با روی پوشش داده شده است. در متداول ترین ، فولاد برای تمیز کردن در اسید غوطه ور می شود و سپس در روی فرو می رود. در حالت دیگر ، پوشش توسط فرایند آبکاری انجام می شود. ورق های آبکاری شده با رنگ خاکستری یکسان شناخته می شوند و عمدتا برای توانایی نگه داشتن رنگ مورد استفاده قرار می گیرند.
فولاد ملایم گالوانیزه را می توان به راحتی از طریق ظاهر معمولی آن تشخیص داد. این اسپنگل ها از روی روی مذاب به دلیل خنک شدن روی ورق تهیه می شوند. از آنجا که گالوانیزه یک ورق پوشش داده شده است ، مقاومت در برابر خوردگی آن به شرایط پوشش روی بستگی دارد. روی در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و تا زمانی که روی ورق سالم بماند ، فولاد ملایم گالوانیزه مقاومت بالایی در برابر خوردگی خواهد داشت. یک ورق گالوانیزه با کیفیت خوب باید 5-10 سال در تماس مداوم با آب دوام داشته باشد ، اما اگر با جوشکاری سطح به هر طریقی آسیب ببیند ، آسیاب یا خم شدن فولاد در معرض دید قرار می گیرد و ورق خیلی زود زنگ می زند.
https://fooladprice.com/steel/%d9%88%d8%b1%d9%82-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.